Bloopers!




Alla har vi gjort bort oss någon gång, inte bara i verkliga livet utan också på Enskedespels- scenen! I första ögonblicket kan det tänkas vara jobbigt men sedan kan man se det komiska i det som 
hände och skratta åt det! 
Det klassiska är förstås att glömma rekvisita eller en kostymdel till sin scen, när jag spelade polis i Det Blåser På Månen kunde det hända att jag sprang in utan mössa nån gång. En oförglömlig händelse från den föreställningen var när en person i publiken glömt att stänga av ljudet på sin mobil så det ringde högt, signalen var identiskt med ett ljudstick som en skådespelare skulle dyka upp ur en låda på. Resultatet blev att han dök ull ur lådan för tidigt. 
När vi spelade Alice i Underlandet var jag med i ett gäng som spelade råttor, vi bar diademband som tygöron var placerade på och även svans fasttejpad på ett bälte. Öronen kunde ofta ramla av mitt under en scen och så även svansen! Råttorna skulle också spotta ut en munfull vatten när de de skulle dyka upp, det kunde ibland bli så att man råkade svälja ner klunken eller tappa bort den lilla behållare man hade vattnet i. 
Under årets spel har det redan under vissa repetitioner hänt en del lustiga grejer som just jag råkat bidra med! Under de allra första repetitionerna när vi repeterade i Enskedeskolans musiksal arbetade vi med Välgörarna hos Scrooge, vid ett tillfälle trängdes vi upp mot en vägg när Scrooge gastade på. På den väggen hängde det en massa gitarrer och jag flög in i en gitarr och kravlade runt länge som en annan Papphammar. 
Den mest episka som kommer gå till historien skedde för bara en vecka sen!
Det var under det första kostymrepen och jag sprang runt i ett par byxor som var något för stora och lösa i midjan. Jag försökte hålla byxorna uppe så gott det gick men så skulle vi spela tjuvscenen, jag går fram med mitt lilla gäng och då var det klippt. Brallorna ramlar helt enkelt av! Oerhört kul för alla som såg på det hela och ödmjuk som jag är och inte ett dugg pryd så bjuder jag på det!
Som en skådespelarvän sa, "Let's fuck up together"! Det är inte farligt att göra en blooper!
Och ni som är lika modiga som jag och vågar lämna ut sina scenfadäser är oerhört välkomna
 att komma och berätta om dem här på sidan!

Kommentarer

Populära inlägg